Kuidas ise parandada oma kodulehe leitavust

Kodulehe leitavuse parandamiseks on terve rida lihtsaid põhimõtteid, mida tasub arvesse võtta. Iga otsingumootori algorütmid on erinevad, kuid tähtsaim põhimõte lehtede järjestamisel on kodulehe vastavus otsitavale sõnale. Arvesse võetaske ka veebilehe üldisi paremeetreid- kui kaua on sait internetis avalik olnud, kui värske ja regulaarselt uuendatav on selle sisu, kas ja millised teised kodulehed viitavad antud kodulehele.

  1. Kaardista märksõnad, millega kliendid kodulehele jõudma peaksid. Parim tööriist märksõnade kaardistamiseks on Google märksõna tööriist (vali seal auskohaks Estonia ja lisa keelte hulka ka eesti keel).
    Google märksõna tööriist võimaldab kasutada lisaks üldistele võtmesõnadele ka konkreetseid sõnaühendeid. Näiteks kui pakute majutusteenuseid Pärnus, siis tasuks võtmesõnana sihtida sõnaühendit „majutus Pärnus”. Lihtsalt „majutus” on vähe efektiivne, kuna see paigutab Sinu firma kodulehe ühte patta kõigi Eestis majutust pakkuvate kodulehtedega, seega on esilepääsemine oluliselt keerulisem.
     
  2. Pane võtmesõnad pingeritta ja kasuta kodulehel kahte-kolme kõige olulisemat võtmesõna või sõnaühendit. Oluline ei ole mitte märksõnade rohkus, vaid nende esinemissagedus kodulehel. Mida sagedamini kuumad märksõnad ja sõnaühendid kodulehe tekstides ja pealkirjades läbi käivad, seda kasulikum see on.
     
  3. Võtmesõnad lehekülje ja linkide pealkirjas!  Just Google otsingurobotid jälgivad nii kodulehe tekstide kui ka linkide pealkirju. Need on sõnad, mida kuvatakse välja veebilehitseja paremas nurgas kui ka otsingutulemustes. Pealkiri on võtmetähtsusega, andes otsingurobotitele ja veebikülastajale teada, millest koduleht või konkreetne link räägib.
    Pealkirjadesse on kasulik sisse pookida mitu märksõna korraga, kuid tuleb jälgida, et nende pikkus kokku ei oleks rohkem kui 60 tähemärki. Pärnus tegutsev majutusasutus võiks panna saidi pealkirja näiteks „Soodne majutus Pärnus- saun, mullivann, suvilad”.
     
  4. Võtmesõnade sagedus kodulehe tekstides.
    Otsingurobotid jõuavad kodulehele ainult siis, kui otsitav märksõna kodulehe tekstides esineb. Juhul kui sisestada märksõnad ainult kodulehe ja linkide pealkirjadesse, võtab otisngusüsteem seda robotite spämmimisena ning ingonreerib pealkirju. Mida sagedamini mingid kindlad märksõnad kodulehe tekstides esienvad, seda parema positsiooni koduleht otsingutulemustes saavutab. On suur vahe, kas märksõna jookseb kodulehelt läbi ainult 2-3 korda, või oluliselt rohkem.
     
  5. Tee kodulehe aadressid otsingumootorisõbralikeks.
    Kodulehe märksõnad peavad kajastuma ka kodulehe aadressides. Näiteks veebiaadress http://www.sait.ee/index.php?id=10574 ei ütle otsingumootoritele midagi, samas kui http://www.sait.ee/koolitused annab väga selge ülevaate.
    Üldjuhul on registreeritakse kodulehe aadressid lähtuvalt firma nimest, kuid kasuks tuleb ka see, kui Sinu tegevusvaldkonnas üks enimotsitud märksõnadest sisaldub ka kodulehe aadressis. See võib otsingutulemusi samuti kuni 25% parandada. Näiteks oli ehitus- ja mööbliäri buumi ajal trendiks igasuguste sisustussaitide avamine (www.sisustus.ee, www.sisustus24.ee jne).
     
  6. Rõhuta oma võtmesõnu.
    Olulised märksõnad tasub teha rasvasesse kirja (bold) ning paigutada need ka võimalusel alampealkirjadesse (headings ehk h2,h3). Heading 1 võib kasutada iga teksti puhul ainult ühe korra, selle stiili paneb sisuhaldussüsteem automaatselt külge iga kodulehele sisestatava teksti pealkirjale. Samuti võib rasvaseks teha vaid üksikud võtmesõnad või sõnaühendid, kuid mitte lauseid või lõike. Viimast peetakse otsingumootori spämmimiseks ning ei arvestata.

    Kasuks tuleb ka see, kui märksõna on näiteks lingitud mõnele teisele kodulehel asuvale lingile, mis samuti selle märksõnaga kokku läheb.