Looge viiteid teistelt saitidelt

Leitavust parandab ka see, kui teised kodulehed, blogid ja foorumid viitavad Sinu kodulehele. Viited teistelt saitidelt näitab otsingurobotitele, et Sinu koduleht on oluline. Seega on positsiooni parandamisel oluline luua võimalikult palju viiteid teistelt saitidelt.

Üks variant on luua kodulehele nii head infot, et teised inimesed ise hakkavad vabatahtlikult sellele viitama. Eesti väikese turu ja tiheda konkurentsi tingimustes on see aga vähetõenäoline. Kõige mõistlikum kirjutada kas ajaleheartikleid või kasutada blogi ja twitteri keskkonda, mis viitavad kodulehele.

Samuti tasub paluda koostööpartnereid, et nemad oma kodulehel kuvaks partnerite info all ka näiteks linki Sinu kodulehele. Google otsingurobotid oskavad analüüsida, kas kodulehele viitav link on samast valdkonna ettevõtte saidilt või mitte. Sama valdkonna ettevõtete vahelised lingid on eriti hinnalised.

Kindlasti tasub aga vältida nö viitamiseks programmeeritud veebe, mis lubavad väikese raha eest luua viitavad lingid tuhandetelt teistelt saitidelt. Otsingurobotid loevad seda spämmimiseks ning paigutavad ka Sinu saidi spämmleheks.

Keskenduge kvaliteetsete ja hinnatud kodulehtede viidetele

Nagu ikka on internetikeskkonnas mõned saidid populaarsemad ja hinnatumad kui teised saidid. Sama reegel kehtib ka otsingurobotitelele. Nad analüüsivad veebide sisu ning koostavad selle põhjal teatud pingerea.

Oma kodulehele viiteid luues, tasub keskenduda populaarsetele ja hinnatud kodulehtedele. Üks pikka aega internetis üleval olnud ja palju külastajaid kogunud koduleht omab oluliselt rohkem kaalu, kui palju vähese sisu ja hiljuti loodud kodulehe viited.

Mida kauem on viitav koduleht avalik olnud, mida rohkem on sellel unikaalseid külastusi, mida sisukam ning regulaarselt uuendatav see on, seda parem.

Lisaks viitava kodulehe üldisele reitingule arvestatakse ka konkreetselt viitava lingi reitingut. Näiteks kui koostööpartner viitab Sinu veebile kohe oma firma avalehel, on see oluliselt parem, kui viitamine „Partnerid” lingi alt. Kuna avaleht on iga kodulehe vaadatuim link, siis on viitamine sellelt lingilt kõige kasulikum.