Koduleht või e-pood, mis parandab leitavust otsingumootorites

Iga kodulehe omanik on huvitatud, et veebilehele jõuaks võimalikult palju kasulikke veebikülastajaid. Juhusurfajatest, kes löövad internetis lihtsalt aega surnuks pole siinkohal kasu. Olulised on just sellised inimesed, kes jõuavad kodulehele konkreetse soovi või vajadusega. Nende külastajate puhul on hea võimalus, et tehakse hinnapäringuid ning sooritatakse ost.

Fakt on see, et inimesed otsivad infot internetist ja netiotsingute arv on vaid tõusvas trendis. Enimkasutatav otsimootor on vaieldamatult Google (ca 70% otsingutest), Eestis kasutatakse Googlele lisaks ka Neti.ee keskkonda.

Võta lahti Google otsingumootor ning pane otsingusse mõni märksõna, millega kliendid Sinu kodulehele jõuda võiksid. Kui tegeled näiteks arvutite müügiga, siis oleks märksõnadel „sülearvuti” või „läptop” väga hea perspektiiv. Kas märksõnadega jõutakse Sinu kodulehele? Kui „jah”, siin on hästi, kui „ei”, siis mitte.

Parim on olla alati otsingumootorites esilehel või siis vähemalt kolmel esimesel leheküljel. Ausalt öelda ei viitsi keegi rohkemaid lehekülgi läbi lapata. Samuti ei lähe arvesse, kui oled leitav oma firma nimega. Kui Sa pole just Elioni, Elisa või Tele2 mõõtu suurettevõte, siis on vähetõnäoline, et keegi oskaks konkreetset toodet või teenust otsides mõelda Sinu firmale.

Otsingumootorites parema leitavuse saavutamiseks peab kodulehe või e-poega olema täidetud kolm tehnilist krtieeriumi

1) korrektne st otsingumootorisõbralik HTML-kood;
2) märksõna toega veebiaadessid ehk ilusad urlid (www.sinufirma.ee/märksõna);
3) Google Analytics statistika programm, mis võimaldab analüüsida kodulehe külastatavust ning hinnata kui hästi koduleht konkreetsete märksõnade abil leitav on.

Tee endale koduleht või e-pood, mis parandab leitavust internetis!